• Projekt Comenius Štrasburg

•    SOBOTA 14.04.2012 - PRVÝ DEŇ

Prvý     deň    bol    vo     väčšine    o cestovaní a ubytovaní. Pol dňa sme strávili cestovaním. Ako sme vystúpili v Štrasburgu na stanici nás čakala    pracovníčka    školy,    s ktorou    sme partnermi v tomto projekte. Tá nás odprevadila na hotel, ktorý sa volal CIARUS. Po príchode na  hotel  sme  videli  a spoznali  nových  ľudí. Hotel bol na dobrej úrovni vo výbornej lokalite. Bol tam trošku zhon s ubytovaním a čakaním na izbu. Po vybalení na izbe sme sa postupne zoznamovali s mládežou z ostatných krajín.  Po dlhom dni nás tam potom čakala večera. Večera bola  príjemná na  prázdne žalúdky.  Po  večeri sme všetky skupiny šli na Gymnázium na francúzsku prezentáciu. Ešte pred začiatkom prezentácie bol  oficiálny príhovor  a otvorenie projektu. Prezentácia Francúzov bola zaujímavá a dobrej úrovni. Sledovali sme tam video školy, ale aj o migrantov. Na konci prezentácie boli zahrané scénky z bežného života. Po prezentácii sme   sa   vracali  na   hotel.  Všetci   sme   boli unavený tak, ako náhle sme prišli na izby sme všetci išli spať.

NEDEĽA 15.04.2012 – DRUHÝ DEŇ

Nedeľné ráno sa začalo raňajkami. Potom bola menšia prestávka. Rozdelili nás do  viacerých skupín. Každá skupina mala iný program. Niektorí z nás išli na prehliadku do historického múzea, ďalšia skupina spoznávala krásy Štrasburgu no a ostatní sa vybrali na výlet loďkou.  Po  zaujímavých a poučných výletoch sme išli do reštaurácie „A l´Anciénne Douane“, v ktorej nám dali chutný obed. Po obede nás zase  rozdelili  do  ôsmich  rozdielnych  skupín a vybrali sme sa do ulíc mesta hľadať „poklad“. Zisťovali sme  fakty o budovách, o meste,  ich pamiatkach     a zvykoch.     Informácie     sme zisťovali  z informačného  centra  alebo  sme  si pýtali okoloidúcich ľudí. Museli sme sa stále presúvať  z miesta  A do  miesta  B,  konkrétne z hladného  námestia  opäť  do  gymnázia  St. Clotildy, kde mali Nemci svoj výstup vo forme prezentáie  so  základnými  informáciami  o ich krajine, ku  ktorej pridali aj video o rozdelení Nemecka  na  východnú  a západnú  časť.  Po prezentácii sme sa vrátili do hotela na večeru. Večer  sme  sa  medzi  sebou  troška  rozprávali a tam sme šli spať. Deň môžem zhodnotiť ako veľmi dobrý.

PONDELOK 16.04.2012 – TRETÍ DEŇ

Pondelok sa začal ako každý deň raňajkami. Hneď po tom sme sa presunuli do školy Ste Clotilde. Tam nás čakali hry Španielska. Prichystali si na nás 5 častí skôr zábavného charakteru.     Išlo     o rôzne     loptové     hry, pantomíma, karty a atď. po hrách pokračovala prezentácie Talianov. Taliani mali prezentáciu, v ktorej   sa   vyskytovali   najmä   obrázky   ich typických jedál. Po prezentácii sme sa zo školy presunuli na bowling. Väčšina žiakov sa tam výborne zabavila. Po bowlingu sme mali prechádzku do Európskeho parlamentu. Hneď pri vstupe nás podrobili kontrole ako na letisku. Zaviedli  nás  do  zasadacej  miestnosti Európskeho parlamentu. Ukázali nám kde sedia naši poslanci, napr. Monika Flašíová Beňová. Potom sme mali prednášku. Z parlamentu sme išli opäť do školy, kde mali hru Poliaci. Hneď potom pokračovali Španieli s ich prezentáciou, ktorá bola veľmi zábavná. Môžem zhodnotiť, že pondelkový deň bol fantastický.

UTOROK 17.04.2012 – ŠTVRTÝ DEŇ

Tak ako každé ráno aj to utorňajšie začalo budíčkom   o 7:30   a pomalým   presunom   na raňajky na prízemí hotela. Po výdatných raňajkách sme dostali čas na rýchle pobalenie a rozlúčenie   sa   so   Štrasburgom   a hotelom v ktorom   sme   prvé   tri   noci   spali.   Všetky skupiny sme sa pomaličky stretávali na recepcii a čakali  sme  na  ďalšie  pokyny  a na  obed  vo forme  balíčka,  ktorý  bol  náhradou  za  obed. O 13:00 sme opustili hotel a presunuli sme sa do centra Štrasburgu kde sme mali hodinovú prehliadku     miestnej     katedrály     s anglicky hovoriacim sprievodcom. Po prehliadke sme dostali hodinové osobné voľno, ktoré každý využil  na  kúpenie  suvenírov  a darčekov  pre svojich blízkych. O 16:00 sme museli opustiť centrum Štrasburgu a presunúť sa posledný krát k hotelu  Ciarus,  kde  nás  už  čakal  autobus. Postupne sme sa rozdelili a presúvali sme sa do hotela Saint - Jacques, kde nás čakali ďalšie tri noci.  Po  ceste  ktorá  trvala  45.  minút  sme dorazili    na    miesto.    Nádherný    komplex v úžasnom horskom prostredí nám dodal novú silu a chuť do ďalších dní. Izby boli nádherné a čo nás tešilo najviac bolo že sme ostali chlapci a   dievčatá   po   kope   ako   v Štrasburgu.   Po ubytovaní a vybalení svojich osobných vecí sme išli na večeru pár krokov od hotelového komplexu. Jedáleň bola obrovská, pekne zariadená   s príjemnou   obsluhou   a nádherne pripravenými stolmi. Po chutnej večeri sme sa presunuli do spoločenskej miestnosti. Postupne sme si všetci posadali a čakala nás zábavná časť nemeckej skupiny, ktorá si pre nás pripravila zaujímavú hru, pri ktorej sme museli využiť svoje jazykové zručnosti. Po skončení hry sme sa presunuli do svojich izieb, kde sme si urobili večernú  hygienu  a pomaly zaľahli do  svojich postelí.

STREDA 18.04.2012 – PIATY DEŇ

Streda bol veľmi náročný deň. V tento deň sme mali mať Hru – milionára, bola  naplánovaná tura a diskusia o pracovnej migrácii v Európe. Ráno  sme vstali ako každý deň cca o 8:00, keď sme sa naraňajkovali presťahovali sme sa do druhej budovy a tam nás podelili no skupiniek a mali  sme  písať  plusy  a mínusy  o pracovnej migrácii   v Európe.   Po    skončení   sme    sa premiestnili na izby a nachystali sme sa na túru. Tura bola veľmi náročná a vyčerpávajúca, ale ten Kláštor sv. Otildy a výhľad na Francúzsko a Nemecko  stál  zato.  Keď  sme  sa  konečne vrátili do „hotela“ Saint-Jacques mali sme asi

20 minút aby sme sa pripravili na našu hru, dokonca sme nemali čas sa ani naobedovať. Hru sme odprezentovali nad očakávania a po našej hre všetci študenti prišli na „parket“ a mali asi pol hodinovú Discotéku. Ešte v ten večer mali Poliaci prezentáciu a Francúzi o 20:30 mali hry. Po náročnom dni sme sa navečerali  a šli sme makať  na  Prezentáciu  ktorú  sme  mali  mať v nasledujúci deň. Prezentáciu sme dokončovali do  4  rána aby všetko bolo OK a potom sme odišli konečne do postele.

ŠTVRTOK 19.04.2012 – ŠIESTY DEŇ

Štvrtok bol deň ako každý iný len s rozličným programom.  Ráno  o 8:00  sme  mali  raňajky. Potom   mali   učitelia   poradu   a my   sme   si konečne oddýchli. Keď sa nám krátilo naše voľno začali sme sa chystať do vinárenskej oblasti. Dorazili sme do mestečka Colmar kde sme čakali, že pôjdeme na obed, ktorého sme sa aj tak celý deň nedočkali. Takže sme dostali rozchod, aby sme sa rozhliadli po meste ktoré bolo fakt pekné. Tak sme sa zase všetci zišli a premiestnili sme sa na ukážku výroby vína, kde nám prezentovali svoj podnik, jeho históriu a postup     výroby     vína.     Po     prehliadke, namáhavom dni a hladný sme sa premiestnili do hotela kde sme sa museli okamžite nachystať, prezliecť  v skratke   nacvičiť   a odprezentovať našu prezentáciu počas ktorej boli menšie zlyhania ale podľa nás sa vydarila. Tak sme sa konečne presunuli na dlho očakavanu večeru. Všetci najedený sme sa presunuli na konečný výklad včerajšej skupinovej diskusie plusy a mínusy   pracovnej   migrácie   v Európe   ktorá zbehla veľmi rýchlo pretože času bolo málo, keďže sa nám natiahol celý deň.  Nasledovala hravá časť Talianských študentov. Najprv si pre nás pripravili hru v podobe meno, mesto, zviera vec. Potom nám zaspievala študentka ktorá spievala fakt pekne po veľkom potlesku ktorí sme jej venovali nasledovala hra v ktorej išlo o to  aby  sa  po  spustení  pesničky  uhádol  jej interpret  a názov  skladby.  To  sa  zvrtlo  na konečnú diskotéku učitelia a študenti na ktorej sme sa všetci odviazali a zabávali. Po diskotéke nasledovala rozlúčka...

PIATOK 20.04.2012 – POSLEDNÝ DEŇ

Piatok  bol  posledný  deň  pre  všetky  krajiny, kedy sme mohli byť ešte so študentmi, okrem Poľska,   ktoré   cestovalo   až   o deň   neskôr. Z hotelového  komplexu  v horskej  prírode  sa opäť vracali do centra Štrasburgu, kde už spali sami.  Bol  to  veľmi  emotívny  a neskôr  divný deň. Hneď potom ako sme sa zobudili sme išli všetci na raňajky a potom sa pobaliť. Všetci už boli zbalení a čakali na autobus. Autobusy boli dva a tak sme sa delili, nastala veľmi emotívna chvíľka, keď ľudom došlo, že priateľov ktorý sme konečne spoznali odchádzajú a uvidíme ich najskôr ich najskôr o rok, keď vôbec. Ja verím, že áno a už teraz sa tešíme s priateľmi na ďalšiu cestu. Sedíme v autobuse a využívame čas na posledné chvíľky s priateľmi s ktorými sme sa zblížili asi najviac a to boli Nemci. Dorazili sme na vlakovú stanicu v Štrasburgu, kde sme čakali s nemeckým tímom na vlak, medzitým sme sa boli  naobedovať,  urobili  sme  posledné  fotky a rozlúčili sa. Ostali sme na vlakovej stanici už len  my,  čakali  sme  tam  skoro  celý  deň  no zbehlo to celkom rýchlo a už-už nás tam čakal autobus na letisko ani sme sa nenazdali. Vyrazili sme načas ale aj tak sme meškali, vtedy začal byť deň veľmi divný. Vyzeralo to tak, akoby sme  nemali  v ten  deň  odletieť.  Najskôr  si kamarát   zabudol   letenku   v autobuse,   pani profesorka zabudla prstene na kontrole na ktorú sme išli pred tým ako na ček-in a tým že sme prišli  neskôr  a nemali miestenky  predali naše miesta  a skupinka žiakov  ostala  na  letisku aj s jednou  pani  profesorkou.  Nakoniec  všetko dobre dopadlo, dostali sme náhradný let či ubytovanie od letiska a šťastne dorazili domov.